Monday 7 May 2012







assalamualaikum..untuk semua readers...today i would like to be a bit poyoss...haa nie citew pasal natural beauty..knape pelik jew tajuk...nie kerana mase tu terbace kat fb ad orang post..like this..' perempuan nie lawa kalo natural beauty,lelaki suka perempuan natural beauty bukan badud beauty' yang post glz..
ok aku setuju sangat lelaki memang suka perempuan natural beauty sebab ad la kawan boy aku cakap 'natural is the best'..sorang lagi lak' kan lawa kalo simple'..tapi yang aku tak berape setuju yang perempuan lawa kalau natural beauty...BETUL KE?? ok aku ngaku kat sini aku bukan lah orang yang lawa kalo be natural..tapi aku tak ad lah over make up..just eyeliner and lip ice...yes i can said  that glz really lucky becz she had a really beautiful face without make up..fare and white skin..no pimple... for sure la   dia leh cakap glz lawa natural...but for those  glz who had not a really good face condition like me..hehe so shame...i will feel such a low self-esteem when i need to face people with my pale face and also sometime got  pimple..at lease kalo aku pakai make up ta lah obvious sangat pucat n pimple aku tu...nie just bila aku pergi class or outing..aktivity yang membuatkan aku kene berhadapan dengan ramai orang... tapi kalo setakat nak g kedai beli barang siket2 tak lah aku pakai make up...yang membuatkan kau nak talk pasal nie bila dia cakap BADUD BEAUTY oooooooo i seeee glz pakai make up badud eh???thank for that opinion..
tapi aku amek positive la dari status dak kat fb tadi tu...dia buat kan aku lebih care pasal face isu nie..






click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

1. Minum air kosong sebanyak 8 - 10 gelas sehari untuk mengekalkan kelembapan kulit. Kalau nak minum lebih daripada 10 gelas sehari pun boleh. :)
2. Sebelum tidur, basuh muka anda dengan air bersih. Kotoran dan bakteria yang tak dibersihkan tu boleh menyebabkan kulit berjerawat dan timbulnya garis penuaan pramatang.3. Jangan lupa juga cuci muka anda sebelum beriadah ataupun bersenam. Kalau berpeluh nanti, ia akan mengurangkan jumlah kotoran serta bakteria yang terkumpul.4. Amalkan 3 langkah penjagaan kulit muka. Pertamanya, cuci muka dengan air suam dan gunakan pencuci yang berasaskan glycerin. Lepas cuci muka, gunakan penyegar (toner) dan disusuli dengan pelembap.5. Pastikan anda melindungi kulit daripada sinaran matahari sebaik mungkin. Gunakan krim pelindung matahari SPF 15 bagi melindungi kulit terbakar dan masalah kedutan.
6. Akhir sekali, jika anda mengalami masalah kulit yang serius, berjumpalah dengan pakar kulit atau
dermatologis(this is my ambition huhu but i cannot achieve it). Dapatkan khidmat nasihat tentang apa yang patut anda buat.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jejak anda