Saturday 18 June 2016

Respond to my old entry " master vs kahwin"

Assalamualaikum.. Salam Ramadan al mubarak.
My true attention writing this post actually to  ensure that one day when i getting older i can look back and laughing at my own peace. It just fund as fund as you laugh at other people status when they was at secondary school,  if you had ever try it lah. Alhamdulillah now i am master student still at UKM but in different field "marine science". If uoll ever read about my old entry regarding marriage vs master. you will know how silly am i that time comparing the advantages of marriage at young age vs further my study in masters. And for sure i laugh at it a lot but im not shame to said that im proud to be my old me. Open enough to let the worlds know what was disturbing my mind. 

This second paragraph im going to write in malay because my tongue get twisted and my finger stuck and freeze already. Ok guys malay ON. haha... hurm weyhh over nye aku masa degree nak fikir pasal kahwin awat la gatai sangat. masih belajaq kot masa tu haha this actually my respond to my old post ok i mention that again untuk sapa yang tak dapat sila baca my old entry. Emma emma emma ko cakap parent tak open minded nak bagi anak dia kawin awal yee..hurmmm kalau ko dari keluarga senang parent selalunya tak kesah sangat sebab mereka yakin mereka boleh bantu tanggung kau tapi kalau kau dari keluarga yang sederhana atau susah that not the priority. secara konklusinya yes idea yang aku bagi kat entry lama tu memang serkap jarang tapi ada betulnya tapi mungkin 40% or 30%..Yes the right and the only answer for that entry semestinya further my study without any doubt. Allah senangkan jalan aku untuk tak pening2 tentukan apa yang aku perlu lakukan. dan aku harap Allah takkan biarkan aku sendiri yang tentukan apa yang aku nak walau sesaat pun. sebab aku tau kalau aku yang tentukan sendiri masa depan aku tanpa pertolongan Allah mesti kelaut punya. Kalau nak cakap bertapa bersyukurnya aku bila Allah jauhkan aku dari manusia yang hanya nak singgah je dalam hidup aku for sure tak cukup satu entry. Kalau dulu parent aku takut aku nak kahwin awal. tapi bila aku sambung master pastu aku cakap kalau aku rajin aku sambung phd dia orang pulak risau aku tak kahwin haha..bukan aku tak nak kahwin dah sekarang, tapi tertiba aku rasa aku muda lagi..tertiba!! walaupun umur aku dah 23 sekarang. Pernah seorang kawan tanya kat aku.. emma kenapa eh dia orang seronok sangat nak kahwin kenapa kita tak rasa macam nak kahwin pon..jawapan aku ialah sebab dia orang ada calon, dia orang dah bercinta dulu that why dia orang tak sabar nak kahwin kalau macam kita tak de calon macam mana nak rasa kahwin..logik kan? ok entry pendek2 sudah sebab nak simpan tenaga untuk jari aku menaip paper pulak. Bye Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jejak anda