Friday 27 March 2015

Assalamualaikum..Sekarang ni aku tengah kat dalam lab..yee dalam lab pada pukul 2.14 pagi..takda ape yang nak dikeluhkan sebab aku lebih prefer macam ni.sekurang kurangnya tak da student post grad kat lab..ngehngeh..sebab dia orang pon sekarang tengah sebok membuta kat rumah or kolej masing-masing kot...bukan tak suka post grad yee jangan salah paham..tapi kalau takda dia orang aku boleh menari-nari kat lab ni dengan irama leturpan eppendorf tiub aku yang di didihkan di dalam waterbath ..Alhamdulillah lab work aku dah pon capai objektif ke-2 tengah work on objektif ketiga.ok fine!! aku tahu ramai dah yang dah habis lab work dia orang secara total pon, but im still at the critical stage mengejar due date setelah di reject banyak kali oleh SV dan terpaksa repeat..but never mind that one of learning process.Alhamdulillah..BTW apa ye final year aku.membebel tentang FYP tapi tajuk tak cerita kan.pandai!! boring lahhh emma boring..tada siapa nak tahu tajuk final year project ko ape.. T_T ...

ok tak cerita pasal FYP..just aku nak bagi satu quotes yang aku dapat dari pengalaman hidup aku.. MASA LAPANG MEMBUNUH PEMUDA.Betul ke tak?? Dek kerana banyaknya masa lapang pemuda akan cenderung ke arah melakukan perbuatan yang dapat mengisi masa lapang dan most of   the time ke arah kelalaian...kalaulah masa lapang yang Allah bagi tu kita sedar untuk guna kearah kebaikan, kanlah bagus macam tu..tapi susah..bila kita sebuk kita akan sangat menghargai masa lapang tu kan.tapi masa lapang tu pon salah satu nikmat yang Allah bagi kat kita.
Salah satu surah yang aku suka baca masa dalam solat is surah Al-'Asr tak tahu lah kenapa aku suka baca..bila aku baca dalam solat aku akan ingatkan diri aku sendiri..sesungguhnya manusia tu selalu berada dalam kerugian.Tapi ade pengecualian...kecuali orang-orang yang beriman dan yang beramal soleh.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jejak anda